Burgent
June 19, 2013, 03:59:25 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Als je dit leest, zit je op het nieuwe forum. Proficiat smiley Als er iets niet werkt, just let it know.

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: Het examen  (Read 4071 times)
Stijn
Global Moderator
postmonster

« on: January 07, 2007, 08:31:31 pm »

Alle discussie/oplossingen/vragen over het examen software architectuur

fire away !
Fre
nerd
**

« Reply #1 on: January 19, 2007, 11:42:03 am »

Hier en daar komt de vraag om de term "dispatch latency" uit te leggen.
In mijn slides staat er echter een wazige figuur  grin (H5, slide 7)
Iemand die hier iets meer kan over vertellen?

Vroeg me trouwens af waar je de blocked time, en de resource consumption op deze figuur aanduidt.

Pieterjan
postmonster

« Reply #2 on: January 31, 2007, 06:35:29 pm »

Vroeg me trouwens af waar je de blocked time, en de resource consumption op deze figuur aanduidt.

poging:

blocked time = interrupt processing + conflicts + dispatch
resource consumption = real-time process execution

Dispatch latency is de tijd tussen het ogenblik dat een systeem doorheeft dat er een aanvraag is voor een bepaalde resource (na de interrupt processing) en het ogenblik dat het process dat de aanvraag gedaan heeft uiteindelijk aan de uitvoering begint.

Hopelijk is hetgeen hierboven staat een beetje juist en nog tijdig
Tim
Global Moderator
postmonster

« Reply #3 on: January 31, 2007, 06:55:33 pm »

poging:

blocked time = interrupt processing + conflicts + dispatch
resource consumption = real-time process execution

Dispatch latency is de tijd tussen het ogenblik dat een systeem doorheeft dat er een aanvraag is voor een bepaalde resource (na de interrupt processing) en het ogenblik dat het process dat de aanvraag gedaan heeft uiteindelijk aan de uitvoering begint.

Hopelijk is hetgeen hierboven staat een beetje juist en nog tijdig
Volgens mij kan je de 'blocked time' simpelweg ni aanduiden op de figuur. Blocked time = tijd wanneer proces vraagt om processor maar die niet krijgt omdat een ander proces (dat voorrang heeft) nog aan't uitvoeren is.
Sygmoral
n00b
*

« Reply #4 on: January 22, 2008, 05:53:02 pm »

Ok, voor dit jaar dan Smiley

Het is deze keer schriftelijk - daar ga ik toch van uit met de informatie die ik heb. Ik ga er dus van uit dat de vragen meer gespreid zullen zijn over de verschillende onderwerpen. Wat ik me in het bijzonder afvraag is wat te doen met die "Reading Assignments"... dat is nogal veel om gedetailleerd te studeren natuurlijk. Weet iemand of die vorig jaar ook bij de leerstof zaten? Ik zie er immers geen 'gedetailleerde' vragen over. Gewoon eens diagonaal lezen en zorgen dat ge weet waar het over gaat?...

Sygmoral
RealNitro
postmonster

« Reply #5 on: January 23, 2008, 04:02:32 pm »

Geen idee wat 'm gaat vragen. Voor al die pattern-reading assingments heb ik wat notities gemaakt en ik heb ze eens online gezet: hier te downloaden. Gebruik ze op eigen risico enzo. Ze is slordig, maar ik ga er geen tijd in steken om ze op te kuisen, ik weet niet of iemand er nut aan zal hebben. Figuren ontbreken ook, die moet je uit de slides of de reading assignments zelf halen.
Femmy
n00b
*

« Reply #6 on: January 23, 2008, 05:26:03 pm »

Ik veronderstel dat we toch iets van die tactics zullen moeten geven. Dat was nogal veel voorkomend op de andere thread, of toch zeker iets in de zin van quality attributes. Wat ik me nu afvroeg. Wie bekijkt ook heb boek en wat dan in het bijzonder?

Femke
CL
n00b
*

« Reply #7 on: January 23, 2008, 05:32:17 pm »

Ik veronderstel dat we toch iets van die tactics zullen moeten geven. Dat was nogal veel voorkomend op de andere thread, of toch zeker iets in de zin van quality attributes. Wat ik me nu afvroeg. Wie bekijkt ook heb boek en wat dan in het bijzonder?

Femke

ik heb enkel hoofdstuk 13 van het boek bekeken, omdat dat de enige case studie is die we moeten kennen, en omdat er in mn notities staat dat hij dat wel eens durft vragen om die architectuur uit te leggen, en daar staat niet veel over in de slides. Dit hoofdstuk overlapt voor een deel met de paper over browser architecture.
Femmy
n00b
*

« Reply #8 on: January 23, 2008, 06:59:03 pm »

Idd, h13 stond nog ergens voor vrijdagmiddag opt programma  sad...
RealNitro
postmonster

« Reply #9 on: January 23, 2008, 06:59:49 pm »

Femke

ik heb enkel hoofdstuk 13 van het boek bekeken, omdat dat de enige case studie is die we moeten kennen, en omdat er in mn notities staat dat hij dat wel eens durft vragen om die architectuur uit te leggen, en daar staat niet veel over in de slides. Dit hoofdstuk overlapt voor een deel met de paper over browser architecture.
Hmm, ik was van plan alle vermeldde case-studies te lezen. Dat uit hoofdstuk 3 heb ik ondertussen gelezen, maar ik begin nu te twijfelen of ik hoofdstuk 6 eens zou lezen. huh 13 lezen ga ik zeker nog doen. Voor de rest heb ik het boek enkel open gedaan als ik de slides te onduidelijk vond (vaak tevergeefs evil ).
Ward
nerd
**

« Reply #10 on: January 23, 2008, 07:39:25 pm »

Ik zal u wat werk besparen RealNitro:
Quote from: Gielen op Minerva
-         De hoofdstukken uit het boek die overeenkomen met de stof van de hoorcolleges moet gekend zijn. In het biezonder gaat dit over de hoofdstukken  1,2,4,5,7,9,11,13, 14.

-         De case studies uit het boek moeten niet gekend zijn behalve de case van WWW (hfst 13). Inclusief de paper over browser architecturen in de reading assignments.
RealNitro
postmonster

« Reply #11 on: January 23, 2008, 10:12:16 pm »

Ik zal u wat werk besparen RealNitro:
Quote from: Gielen op Minerva
-         De hoofdstukken uit het boek die overeenkomen met de stof van de hoorcolleges moet gekend zijn. In het biezonder gaat dit over de hoofdstukken  1,2,4,5,7,9,11,13, 14.

-         De case studies uit het boek moeten niet gekend zijn behalve de case van WWW (hfst 13). Inclusief de paper over browser architecturen in de reading assignments.
Merci grin
KeKau
n00b
*

« Reply #12 on: January 24, 2008, 10:04:50 am »

Hij heeft al een aantal keer gevraagd: de factoren die de performantie beinvloeden en de architecturale beslissingen die de performantie beinvloeden.
Wat is het verschil hiertussen?
De architecturale beslissing zijn allicht die taktieken.
Factoren is dat wat op slide 2 staat?
« Last Edit: January 24, 2008, 10:08:42 am by KeKau » Logged
Ward
nerd
**

« Reply #13 on: January 24, 2008, 05:25:28 pm »

Zie het topic examenvragen
building times?
-Bespreek volgende begrippen ivm met ADD:
    * iterative design
    * incremental cycle
Architectural styles. Geef definitie. Welke elementen zitten er in de definitie-beschrijving van een patroon?
Deze dingen zijn mij nog niet helemaal duidelijk, dus een woordje uitleg ware welkom...
bulbanos
nerd
**

« Reply #14 on: January 24, 2008, 07:52:42 pm »

Context - problems - solution
ev ook static en dynamic diagrammen en zo
Pages: [1] 2
  Print  

Jump to: