Burgent
May 25, 2013, 10:50:43 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Als je dit leest, zit je op het nieuwe forum. Proficiat smiley Als er iets niet werkt, just let it know.

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2 3 ... 5
  Print  
Author Topic: examen vrijdag 3 februari 2006  (Read 6308 times)
Ral
postmonster

« on: January 15, 2007, 03:31:45 pm »

hallo!

iemand die een idee heeft hoe je begint aan vraag 2??

ik heb geen flauw idee

Thx!
ani banani
postmonster

« Reply #1 on: January 15, 2007, 03:40:27 pm »

als je de kost berekent: k voor predikaten en p.m+(1-p)(m+n+b) zonder
k<p.m+(1-p)(m+n+b)

--I'm going to find myself, if I get back before I return, keep me here--
Kristof
nerd
**

« Reply #2 on: January 15, 2007, 03:48:09 pm »

hey,
bij het oplossen van vraag 5 c kom ik 1 cyclus te kort om de laatste instructie in de FU te laten komen, is dat bij iedereen het geval?
thx,
Kristof
Ral
postmonster

« Reply #3 on: January 15, 2007, 04:07:15 pm »

k<p.m+(1-p)(m+n+b)

Dankuwel!!!

eenmaal je de oplossing ziet valt die oefening nog mee.  smiley
maar dat is meestal zo...

nogmaals: merci!
Ral
postmonster

« Reply #4 on: January 15, 2007, 05:01:20 pm »

hey,
bij het oplossen van vraag 5 c kom ik 1 cyclus te kort om de laatste instructie in de FU te laten komen, is dat bij iedereen het geval?
thx,
Kristof

ik ben met die oefening bezig, maar hoe doe je dat precies met L1 cachemiss? waar staat de load te wachten? wann weet hij dat er een miss is en wanneer kan de instructie afhankelijk er van ontwaakt worden?

grtz
Pieterjan
postmonster

« Reply #5 on: January 15, 2007, 05:21:38 pm »

hey,
thx,
Kristof

ik ben met die oefening bezig, maar hoe doe je dat precies met L1 cachemiss? waar staat de load te wachten? wann weet hij dat er een miss is en wanneer kan de instructie afhankelijk er van ontwaakt worden?

grtz

Ik denk dat de load in de tweede stap van de leeseenheid staat te wachten (eerste stap: adresberekening, tweede stap: toegang tot de L1 cache) en dat hij de ervan afhankelijke instructies wekt net als ze kunnen uitgevoerd worden gebruik makend van de forwarding. 100% zeker ben ik daar echter niet van.
Fre
nerd
**

« Reply #6 on: January 15, 2007, 05:28:11 pm »

hey,
thx,
Kristof

Ik had n cyclus ook te kort om een laatste add in de FU te krijgen
Fre
nerd
**

« Reply #7 on: January 15, 2007, 05:35:53 pm »

k<p.m+(1-p)(m+n+b)

Ik had p.m+(1-p)(n+b) < k

Waarom nog de extra m?

Hoe doe je dan het tweede stuk van de opgave?
Fre
nerd
**

« Reply #8 on: January 15, 2007, 05:37:20 pm »

hey,
thx,
Kristof

grtz

Ik denk dat de load in de tweede stap van de leeseenheid staat te wachten (eerste stap: adresberekening, tweede stap: toegang tot de L1 cache) en dat hij de ervan afhankelijke instructies wekt net als ze kunnen uitgevoerd worden gebruik makend van de forwarding. 100% zeker ben ik daar echter niet van.

Volgens mij staat hij daar maar n cycls te wachten, want in cursus staat er ergens dat loads die de FU blokkeren terug in het reservatiestation gebracht worden... Om dan na 4 cycli terug in deze trap gezet te worden??
ani banani
postmonster

« Reply #9 on: January 15, 2007, 05:40:40 pm »

niet blokkerende load zal in mshr wachten op data
is wel nog altijd in rs aanwezig zolang niet gefinished

ani banani
postmonster

« Reply #10 on: January 15, 2007, 05:41:45 pm »

k<p.m+(1-p)(m+n+b)

Ik had p.m+(1-p)(n+b) < k

Waarom nog de extra m?

Hoe doe je dan het tweede stuk van de opgave?

omdat bij foute voorspelling met kans 1-p je zoiezo eerst m instructies zal uitvoeren om tot besluit te komen dat je fout bezig bent en dan b+n

Kristof
nerd
**

« Reply #11 on: January 15, 2007, 05:47:24 pm »

hey,
thx,
Kristof

grtz

Volgens mij staat hij daar maar n cycls te wachten, want in cursus staat er ergens dat loads die de FU blokkeren terug in het reservatiestation gebracht worden... Om dan na 4 cycli terug in deze trap gezet te worden??

dat zou idd wel kunnen dan... Als hij terug in het reservatiestation komt en dan weer de stappen doorloopt komt hij bij de 4e cyclus van de toegang tot de L2 terug in de FU en kan hij voltooien maar dan heb je nog altijd een aantal cycli te kort niet?
Ral
postmonster

« Reply #12 on: January 15, 2007, 05:58:17 pm »

moet je die load dan de hele tijd in de tabel vh reservatiestation schrijven? kan hij dan na die 4 cycli meteen in de leeseenheid?
en wat doe je met die add die afhankelijk is vd load?

ani banani
postmonster

« Reply #13 on: January 15, 2007, 06:01:18 pm »

is heb gewoon afzondelrijk 4 trappen getekend voor de load in de L2 cache zogezegd

Fre
nerd
**

« Reply #14 on: January 15, 2007, 06:05:47 pm »

moet je die load dan de hele tijd in de tabel vh reservatiestation schrijven? kan hij dan na die 4 cycli meteen in de leeseenheid?
en wat doe je met die add die afhankelijk is vd load?

Die add wacht op die load dat is juist het probleem...

Bij mij zit die load idd 3 cycli in het reservatiestation, weet alleen niet of je dan bij de 4de cycli hem terug in de 2 de trap van de FU moet stoppen of gewoon niet optekenen.
Pages: [1] 2 3 ... 5
  Print  

Jump to: