Burgent
May 22, 2013, 06:46:24 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Als je dit leest, zit je op het nieuwe forum. Proficiat smiley Als er iets niet werkt, just let it know.

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2 3
  Print  
Author Topic: Examen?  (Read 3815 times)
Ben
Salweno-fotograaf
Administrator
postmonster

« on: January 17, 2007, 05:41:15 pm »

Iemand die eens kan uitleggen hoe da examen nu in elkaar zit?
Open boek? Gesloten boek? Theorie? Oefeningen?
flupke
postmonster

« Reply #1 on: January 17, 2007, 07:36:40 pm »

kzal een pogingske doen, gelieve mij te corrigeren als ik fout ben.

Het examen is schriftelijk, niet achter een pc.

Het eerste deel is gesloten boek en moet je een paar concepten zoals SOAP uitleggen
Het tweede deel is open boek, en moet je een soort van architectuur ontwerpen zoals in het project (da heeft hij gezegd, kben benieuwd...)
Het derde deel (speciaal voor ons en niet voor de informatici) gaat over de zaken die wij enkel gezien hebben, dus die van in de namiddag (time, transactions, performance, coordination and agreement). Ik veronderstel dus gesloten boek.

Dit is wat de prof gezegd heeft (de turck, niet bartjen dhoedt) in de laatste les dacht ik.

Ik ga de practica etc nie hermaken, ik veronderstel dat het project en de twee gequoteerde oefeninglessen (totaal: 35 procent van de punten) al genoeg waren

De perfecte man
El Jefe
Global Moderator
postmonster

« Reply #2 on: January 17, 2007, 07:55:11 pm »

Denk da 3e deel ook openboek is omdat hij in een van die lessen bij een paar moeilijke formules heeft gezegd dat ge die opt examen toch hebt.

255 tekens? zwak! Ik wil 256.
flupke
postmonster

« Reply #3 on: January 18, 2007, 12:22:26 am »

op forum vtk staan er jammer genoeg geen examenvragen, enkel reacties na het examen van vorig jaar, en die waren precies nie zo positief... Kent iemand mensen die dit vak al afgelegd hebben? Want kwil wel weten of het codevoorbeelden zijn of denkvragen met open boek...

Ik citeer:

"open boek, wtf voor vragen waren me da... zo praktisch...
werkcolleges, kortweg.. OEFENINGEN voor dit vak zouden ni overbodig zijn, als je zo'n examen wilt geven...

tzal hier uitdraaien op nipte C denkek.. misschien (heel misschien) een B..."

"open boek nogal lastig (zeker die vragen over EJB en CORBA!). "

De perfecte man
Ral
postmonster

« Reply #4 on: January 18, 2007, 04:33:42 am »

vorig jaar hadden ze wel nog de oude EJB, wat een stuk lastiger is en waren er ook geen oefeningsessies.
dan is het logisch dat ze moeite hadden met oefeningen opt examen

maar ik denk dat het een ander soort examen zal zijn dan vorig jaar.

ik heb een kennis die soms assistent was voor ODS. nadat ik hem gemaild had met vragen over het examen heeft hij het volgende geantwoord:

Gesloten boek bestaat uit kennisvragen (bv een reeks termen waar je de definitie van moet geven) en inzichtsvragen (bv. hoe zou je een gedistribueerd systeem ontwerpen dat aan een aantal gegeven vereisten moet voldoen, welke implementatietechnologie is meer geschikt, welke minder en waarom, enz...) en open boek zijn dan meer toepassingsgerichte vragen (bv. ala practica waar je de code van een component gedeeltelijk krijgt en zelf de communicatiecode moet voorzien) en waarschijnlijk ook wel meer inzichtsgerichte vragen (cf. gesloten boek, maar iets diepgaander)

Ik denk niet dat er verwacht wordt dat je de java 1.4 of 1.5 syntax van buiten kent. Is een cursus gedistribueerd softwareontwerp, dus de focus van het examen zal liggen op het gedistribueerde aspect. Daarvoor staan waarschijnlijk genoeg voorbeelden in de cursus om je syntaxgewijs te kunnen redden op het openboek gedeelte. Gesloten boek gaat meer om termen en concepten uitleggen. Echt letterlijke syntax gaat daar niet gevraagd worden, denk ik. Als ik mij niet vergis zijn een aantal J2EE dingen makkelijker geworden in 1.5 (is niet mijn domein) en daar mag je dan ook gebruik van maken.
flupke
postmonster

« Reply #5 on: January 18, 2007, 10:56:28 am »

thanks raul!!! Kzal mijn practica dan toch maar hermaken...

De perfecte man
ani banani
postmonster

« Reply #6 on: January 18, 2007, 01:57:49 pm »

of afprinten en meepakken

--I'm going to find myself, if I get back before I return, keep me here--
daften
postmonster

« Reply #7 on: January 18, 2007, 06:09:37 pm »

Bartje Dhoedt begint zwaar mijn kloten uit te hangen, hij gaat garantie code vragen op 't examen en da begint mij zwaar tegen te steken. Ik ga niks, maar dan ook niks aan da vak gehad hebben, behalve veel ergernis. Soit, erdoor bijten zeker.

I want a mistress, for christmass
ani banani
postmonster

« Reply #8 on: January 18, 2007, 08:23:58 pm »

Bartje Dhoedt begint zwaar mijn kloten uit te hangen, hij gaat garantie code vragen op 't examen en da begint mij zwaar tegen te steken. Ik ga niks, maar dan ook niks aan da vak gehad hebben, behalve veel ergernis. Soit, erdoor bijten zeker.

my feelings exactly

dus zorg je voor de belgische mafia of moet ik de bulgaarse bellen?

daften
postmonster

« Reply #9 on: January 18, 2007, 08:36:45 pm »

Bel maar de bulgaarse, das dicht bij rusland en die mannen hebben nog machtige maffia Tongue

daften
postmonster

« Reply #10 on: January 19, 2007, 03:32:33 pm »

'k heb een mailtje gestuurd naar de prof met de vraag of hij voorbeeldexamens op minerva kon plaatsen. Eens zien hoe hij reageert.

Ben
Salweno-fotograaf
Administrator
postmonster

« Reply #11 on: January 19, 2007, 03:58:04 pm »

'k heb een mailtje gestuurd naar de prof met de vraag of hij voorbeeldexamens op minerva kon plaatsen. Eens zien hoe hij reageert.
Dhoedt?
Niet wss rolleyes
RealNitro
postmonster

« Reply #12 on: January 19, 2007, 04:37:39 pm »

Dhoedt?
Niet wss rolleyes
Tzal al veel zijn als hij antwoordt.

Er is een aanvraag ingediend om dit vak te mogen evalueren. Ge moogt u dan allemaal eens uitleven. grin
daften
postmonster

« Reply #13 on: January 20, 2007, 03:45:15 am »

Als ik tegen maandagmiddag geen reactie krijg, zend ik een mailtje naar de turck.

ani banani
postmonster

« Reply #14 on: January 20, 2007, 11:48:28 am »

die zal ook niet antwoorden
ik heb die twee namelijk tijdens het jaar serieus gespamed zonder resultaat

uiteindelijk heeft dhoedt toegegeven dat ze de ugent mail niet lezen, je moet naar hun intec mail sturen want ugent wordt niet noodzakelijk geforward volgens dhoedt

Pages: [1] 2 3
  Print  

Jump to: