Burgent
May 21, 2013, 05:32:45 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Als je dit leest, zit je op het nieuwe forum. Proficiat smiley Als er iets niet werkt, just let it know.

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1 [2] 3
  Print  
Author Topic: Karhunen-Love Transformatie  (Read 3444 times)
Tim
Global Moderator
postmonster

« Reply #15 on: January 24, 2007, 12:12:58 am »

Toch, als je ooit jezelf een waardige burgerlijk ingenieur wilt kunnen noemen en respect wilt krijgen van ons, neem Systeem en Signaal-analyse, Statistiek, Analyse 1,2,3 eens als keuzevakken. Dan zal mijn collega heus niet meer onvriendelijk doen tegen jou.
Algebra, Meetkunde en Transportverschijnselen mogen ook gerust daar nog bij. tongue (Mss eerder: undecided)
_Bram_
postmonster

« Reply #16 on: January 24, 2007, 11:58:18 am »

Amai ..., heel mooi werk, I owe you one (zelfs meer dan ene...). Heel erg bedankt dat je daar tijd hebt ingestoken!
Ik ben momenteel bezig met een ander vak, maar zal het een dezer keer goed bekijken.

Ik zou wel nog graag even antwoorden op je reactie ivm de brugjaren.
Ik versta volledig de situatie en de frustratie van jullie kant uit. Misschien maakt dat voor jullie niets uit, maar ik ging zoiezo nog verder studeren (ir.) of dit nu met/zonder ingangsexamens was of met/zonder kandidatuurvakken, dat deed niets af aan mijn beslissing. Ik ontken natuurlijk niet dat het uiteraard makkelijker is zonder die extra examens en vakken. Maar het systeem is wat het is, en ik ben er ook niet voor, het werkt immers langs meerdere kanten. Ik, als ind. ing., heb ook frustraties als ik merk dat de graduaten zonder kandidatuurvakken te volgen (die wij ook gehad in ind. ing., maar wel in lichtere vorm dan jullie) gewoon kunnen instappen in het derde jaar industrieel ingenieur, ik vind dat ook maar niks. Anyway, ... (lastige nickname zeg Wink ) ik apprecieer het wat je gedaan hebt.
Ik vond de reactie van Ani Banani ietwat spijtig, het kwam nogal denegrerend over (geen idee of dat de bedoeling was), alsof ik dom en lui ben.
...
.-- .... .. -. . .-.
postmonster

« Reply #17 on: January 24, 2007, 12:25:45 pm »

Ik vond de reactie van Ani Banani ietwat spijtig, het kwam nogal denegrerend over (geen idee of dat de bedoeling was), alsof ik dom en lui ben.

Graag gedaan, en ik ben ervan overtuigd dat dat niet Ani Banani's bedoeling was.

V: "The only verdict is vengeance; a vendetta, held as a votive, not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous."
PPW
n00b
*

« Reply #18 on: January 25, 2007, 03:48:16 pm »

Zoals je merkt een zwaar wiskundige uitleg. Duidelijk te zwaar voor iemand die niet de kandidaturen (bachelers zijn dat tegenwoordig) burgerlijk ingenieur gevolgt heeft.

Niet veralgemenen, er zijn genoeg mensen die die kandidaturen ook niet gedaan hebben en die die kennis WEL hebben. Zo geavanceerd was uw uitleg trouwens ook niet: aan de K.U.Leuven gaan ze met een aantal vervolgvakken op Norbert-algebra VEEL verder. (ik spreek uit ervaring)

Echter, in de echte wereld buiten de universiteit wordt van een burgerlijk ingenieur verwacht dat dit basiskennis is. Indien mensen die dit niet kunnen afstuderen als burgerlijk ingenieur betekent dit een degradatie van het diploma burgerlijk ingenieur.

Het DIPLOMA heet niet meer `burgerlijk ingenieur' ...

Toch, als je ooit jezelf een waardige burgerlijk ingenieur wilt kunnen noemen en respect wilt krijgen van ons, neem Systeem en Signaal-analyse, Statistiek, Analyse 1,2,3 eens als keuzevakken. Dan zal mijn collega heus niet meer onvriendelijk doen tegen jou.

Volgens mij zijn dat zowat de allerzieligste redenen die iemand kan bedenken om die vakken te volgen. Alsof iemand wakker ligt van het krijgen van respect van jullie en al zeker niet van de al dan niet vriendelijkheid van een griet die toevallig computerwetenschappen doet Wink
Ral
postmonster

« Reply #19 on: January 25, 2007, 04:05:37 pm »

Niet veralgemenen, er zijn genoeg mensen die die kandidaturen ook niet gedaan hebben en die die kennis WEL hebben. Zo geavanceerd was uw uitleg trouwens ook niet: aan de K.U.Leuven gaan ze met een aantal vervolgvakken op Norbert-algebra VEEL verder. (ik spreek uit ervaring)

waarom ben je dan niet in Leuven gebleven, alst daar toch zo goed is?
PPW
n00b
*

« Reply #20 on: January 25, 2007, 04:11:05 pm »

waarom ben je dan niet in Leuven gebleven, alst daar toch zo goed is?

Accentverschillen in de master computerwetenschappen ... Leuven is bv. the place to be voor wiskundige ingenieurstechnieken, Gent bv. voor telecommunicatie. (tenzij je elektro doet in Leuven, maar da's niet het geval)
ani banani
postmonster

« Reply #21 on: January 25, 2007, 04:34:42 pm »

ik heb je noch dom noch lui genoemd
mijn reactie wss idd agressief en meer gemikt op nieuw systeem

--I'm going to find myself, if I get back before I return, keep me here--
_Bram_
postmonster

« Reply #22 on: January 25, 2007, 04:35:46 pm »

Ik heb ook niet gezegd dat je dat gedaan hebt, wel dat het zo over kwam.
ani banani
postmonster

« Reply #23 on: January 25, 2007, 04:41:07 pm »

Volgens mij zijn dat zowat de allerzieligste redenen die iemand kan bedenken om die vakken te volgen. Alsof iemand wakker ligt van het krijgen van respect van jullie en al zeker niet van de al dan niet vriendelijkheid van een griet die toevallig computerwetenschappen doet Wink

lichtjes seksistisch ingesteld zie ik

PPW
n00b
*

« Reply #24 on: January 25, 2007, 04:44:59 pm »

Tja die frustraties eh ... Had je nu gewoon kuisvrouw willen worden, had je van deze specifieke frustratie alleszins niet veel last gehad grin
ani banani
postmonster

« Reply #25 on: January 25, 2007, 04:46:49 pm »

Tja die frustraties eh ... Had je nu gewoon kuisvrouw willen worden, had je van deze specifieke frustratie alleszins niet veel last gehad grin

frustraties dat een vrouw even goed kan zijn als een arrogante stoere macho als jou  tongue

...
.-- .... .. -. . .-.
postmonster

« Reply #26 on: January 25, 2007, 05:16:03 pm »

Het DIPLOMA heet niet meer `burgerlijk ingenieur' ...

Als we toch aant mierenneuken zijn, ons diploma is wel nog burgerlijk ingenieur. Da van het jaar achter ons nimeer.

Tsja iedereen zijn mening.

V: "The only verdict is vengeance; a vendetta, held as a votive, not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous."
daften
postmonster

« Reply #27 on: January 25, 2007, 07:37:51 pm »

Tja, deze discussie is al eens gevoerd geweest, met name grotendeels (op het einde toch) tussen iemand die het nieuwe systeem (mis)/gebruikt en ik. En raad eens wie het eerst naar de kinderachtige argumenten greep toen.
Als deze discussie dan toch weer moet gevoerd worden, mss op de plaats waar het hoort, en niet hier.

I want a mistress, for christmass
Sofian
nerd
**

« Reply #28 on: January 26, 2007, 09:16:08 pm »

idd. En als er een reden zou zijn om Sys en Sig te volgen dan is het wel dat je een deftige basis hebt en kunt spelen met Laplace getransformeerden. Voor de software mensen zie ik hier geen toepassing op. Maar als hardware jongen kan ik er wel gebruik van maken.

Peace is but a shadow of Death
If this is all a dream, don't wake me up
Looking up at the sky too much makes you lose perspective
PPW
n00b
*

« Reply #29 on: January 28, 2007, 07:16:47 pm »

idd. En als er een reden zou zijn om Sys en Sig te volgen dan is het wel dat je een deftige basis hebt en kunt spelen met Laplace getransformeerden. Voor de software mensen zie ik hier geen toepassing op. Maar als hardware jongen kan ik er wel gebruik van maken.

Misschien een nut: Laplace transformaties kunnen worden gebruikt om differentiaalvergelijkingen op te lossen en bij heel wat wetenschappelijke simulaties wordt gebruik gemaakt van differentiaalvergelijkingen (maar misschien al niet meer de soort die Laplace transformaties benodigt :p) en voor zo'n simulaties moet technisch-wetenschappelijke software worden ontworpen en geschreven ... Dus misschien kunnen softwaremensen er in zeer exotische uitzonderlijke gevallen dan toch mee te maken krijgen Smiley

Laplace transformaties heb ik trouwens gezien in een vak over differentiaalvergelijkingen EN in een inleidend vak over signaalverwerking Smiley (en ik denk ook bij elektrotechniek ooit eens ??)

Aan Sturm-Liouville problemen en partiele differentiaalvergelijkingen heb ik echter minder goede herinneringen :p (idem voor Krylov deelruimte iteratiemethodes  embarassed)
« Last Edit: January 28, 2007, 07:18:29 pm by CWer » Logged
Pages: 1 [2] 3
  Print  

Jump to: