Burgent
May 19, 2013, 04:44:07 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Als je dit leest, zit je op het nieuwe forum. Proficiat smiley Als er iets niet werkt, just let it know.

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Maekawa voting  (Read 890 times)
RealNitro
postmonster

« on: January 25, 2007, 12:52:30 pm »

Op slide 17 van Cordination and Agreement staat aan welke regels de Vi moeten voldoen bij Maekawa voting. Ik denk dat daar iets ontbreekt... Stel nodes = {p1, p2, p3, p4}. V1 = {p1, p2}, V2 = {p2, p3}, V3 = {p3, p4}, V4=V3. Als p1 dan de kritische sectie binnenwil, en p4 ook, zullen beide de kritische sectie tegelijk binnengaan. Volgens mij moet er een extra regel zijn die bepaalt dat elke Vi een element van alle andere Vi moet bevatten. Anders werkt het gewoon niet...
_Bram_
postmonster

« Reply #1 on: January 25, 2007, 12:59:37 pm »

je bent een fundamentele voorwaarde van het algoritme vergeten, namelijk dat elk proces tot M verzamelingen moet horen, stel bij jou M = 2, dan voldoen proces p1 en p4 hier niet aan.

edit: en nog een voorwaarde waaraan je verzamelingen neit kloppen: de doorsnede tussen twee willekeurige verzamelingen mogen niet leeg zijn.
« Last Edit: January 25, 2007, 01:03:07 pm by _Bram_ » Logged
RealNitro
postmonster

« Reply #2 on: January 25, 2007, 01:36:57 pm »

je bent een fundamentele voorwaarde van het algoritme vergeten, namelijk dat elk proces tot M verzamelingen moet horen, stel bij jou M = 2, dan voldoen proces p1 en p4 hier niet aan.

edit: en nog een voorwaarde waaraan je verzamelingen neit kloppen: de doorsnede tussen twee willekeurige verzamelingen mogen niet leeg zijn.
Jep. Ik snap waar ik verkeerd zat. Merci!
Pages: [1]
  Print  

Jump to: