Burgent
June 19, 2013, 04:58:54 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Als je dit leest, zit je op het nieuwe forum. Proficiat smiley Als er iets niet werkt, just let it know.

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Smooth handover bij Mobile IP  (Read 558 times)
SabbeRubbish
nerd
**

« on: January 13, 2009, 10:40:01 am »

Hoi, klein vraagje ivm slide 1.4.42 (part 1 chapter 4 (niet 6 gelijk op die slides staat) slide 42):

Daar staat dat nadat MN van locatie verandert, de HA niet op de hoogte gebracht wordt (ik zie toch geen pijlke).
Dat zou betekenen dat de CN de HA op de hoogte brengt met zijn Request bericht, wat niet kan wegens de uitleg op vorige slide (Binding request wordt gebruikt door de CN om de locatie van MN te weten te komen).

Dus mijn voorstel: de Binding Warning moet gestuurd worden naar HA en HA forwardt dit bericht dan naar de CN.  Kan dit?

Thx Smiley
pino
n00b
*

« Reply #1 on: January 13, 2009, 04:16:06 pm »

Ik vond ook dat er iets gelijk niet klopte in " binding warning wordt gestuurd van CN", heb in het boek opgezocht (p320 - bij binding warning).

Ik denk dat zo zit: Binding warning wordt verstuurt door de FA (naar degene die de verkeerde info gestuurt heeft- in dit vb. dus CN) om aan te geven dat de COA verkeerd is.

Daarna gaat de CN opnieuw een Request sturen om erachter te komen waar de COA wel zit.
manradjan
n00b
*

« Reply #2 on: January 28, 2009, 12:42:30 am »

Volgens mij hebben ze de registratie bij de nieuwe FA niet volledig weergegeven. Op slide 29 staat de volledige procedure en daar wordt de HA dus door de MN op de hoogte gebracht via de nieuwe FA. Het is dit laatste stukske dat ze niet getekend hebbe, enkel eerste deel van de registratie. Op het moment dat de CN dus terug een request doet zal de HA dat weten (want de eigenlijke registratie komt door tot bij de HA).

Alleszinds, dit lijkt mij de redenering achter waarom de HA hier precies van niets iets afweet.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: