Moderator: WVS Ondersteuningsploeg

All time favourite.Corpse wrote:een programmaatje dat ik zeer handig vind is screen.
Hiermee kan je via ssh een "scherm openen" (commandline).
Op die manier kan je bv een emerge world starten en ssh direct terug afsluiten.

De Jackit?windowlicker wrote:audacity, apache en mysql nie vergeten é(en phpmyadmin)
als er nog zijn die zeer goeie audiotools voor linux weten... ik ben meer dan geinteresseerd.
ben nog aan het foefelen met open sound world (http://osw.sourceforge.net), ook win32
qua grafisch... sodipodi, gimp en vooral inkscape mogen er zijn!!!
nautiluslaue wrote:k zou graag een progje gebruiken, zonder te veel dependencies, waarmee ik network file systemen kan browsen, en liefst geïntegreerd in een filemanager, die er ook nog (een beetje) knifty uit ziet (dus liefts een gui).
Ik gebruik nu rox, maar k zou eigenlijk een volwaardige vervanger willen van konqueror (zonder grasduinen). Dus met een soort adresbalk of zo waar ik maar ik naast file:// ook smb:// of zo kan typen.
Ik heb een paar maand geleden iets gelezen (via /. ) over het integreren van iets dergelijks in Konquerer. De mogelijkheden zouden zelfs groter zijn dan die van nautilus/gnome (onder andere zou je kunnen browsen in .tar bestanden, en on-the-fly bestanden zou kunnen veranderen/toevoegen/verwijderen). Kheb ff gezocht op google, en dit is wat ik heb gevonden. Heb wel niet lang gezocht...laue wrote:nautilus heeft wel smerig veel dependencies, waaronder een hoop uit de gnome-base. Dat wil ik dus niet, maar als er niks anders uit de boom valt, zal ik er wel toe genoodzaakt worden vrees ik
Ik haat Xcdroast alsmaar meer. T zoekt altijd veeeeeeeeeeeel te lang naar mijn cd/dvd's (kweet, je moet ergens een of andere emulatie doen, maar ik weet niet hoe, en het waarom ervan is me ook niet duidelijk). Dan moet je nog na de installatie speciaal ergens naar een site een sleutel aanvragen om dvd's te branden (heb ik ondertussen al gedaan). Daarbij komt dan nog dat het me nu nog altijd niet duidelijk is hoe ik precies bestanden op mijn cd zet.laue wrote:xcdroast (uitstekend)
Euh nee, XFFM is file manager van XFCE, en ik heb een hele tijd lang XFCE4 gedraaid...laue wrote:@ikke: heb je die xffm toevallig op het gentoo forum gevonden? indien ja moet je eens checken wie die post geplaatst had
xffm ziet er erg veelbelovend uit
LinNeighborhood is een leuk progje, maar indien xffm niet met te grote (sic) dependencies zit, ga'k toch die gebruiken
anyway: tnx
That new ATAPI mode is enabled by default in X-CD-Roast on linux. It requires a kernel 2.4.x and is able to access ATAPI devices directly through the IDE driver, without the help of SCSI emulation. However, that mode is still experimental and causes some problems. Using a CD writer in that mode is not recommended - please use always SCSI emulation here. The ATAPI mode on a device can cause great delays in all X-CD-Roast operations, because communication with it takes much more time. Having a media in the drive seems to have a positive effect. You will also notice a lot of driver errors in your system log files. This seems to be normal.
You can tell X-CD-Roast to ignore the ATAPI mode when you start it with the "-a" option.
There is also no DMA transfer supported at all though the ATAPI interface.
On some not correctly installed machines X-CD-Roast will find your devices both via SCSI emulation and via ATAPI - they are displayed double in the setup. Things could work nevertheless, but use the scsi-emulated devices only then. (The devices without the "ATAPI:"-marking)
Conclusion: Use your writer only with SCSI emulation, but a normal CD/DVD-ROM drive as read only device will work fine in ATAPI mode (if you don't mind 30 second delays when there is no medium in the drive). This is also the default setup for many Linux distributions.
Note: All this problems should be non-existant with 2.6.x kernels, here ATAPI is the recommended setup.
Ah geen idee, ik lees niet bepaald alleslaue wrote:@ikke: ongeveer op het zelfde ogenblik als jouw antwoord verscheen ook op de gentoo forums een antwoord, waarin ook xffm aanbevolen werd.
ikke wrote:Voor de mensen die met muziek bezig zijn: check Wired
Streams: Rhythmbox (mn normale media player) in mn Systray.laue wrote:streaming radio: streamtuner
commandline audioplayer: mpg321 (niet mpg123 -> werkt enkel met OSS emulatie)
waarom commandline audioplayer?
-> omdat je die buiten de x omgeving kan draaien, zodat de muziek blijft spelen wanneer je x opnieuw opstart of afsluit.
-> bij streaming audio moet je geen playlist editor of gui hebben
Screen is gewoon een terminal emulator, die je dan van je echte terminal kan detachen, waarbij de "virtuele" screen terminal gewoon verder loopt.laue wrote:kan je wat meer uitleg geven over 'screen'?
Heb hier gelezen dat je dan via ssh kan inloggen en het scherm terug afsluiten of zo. Kan je dan inloggen op een server, daar een mediaplayer starten, de audio redirecten naar de client en dat scherm afsluiten?
screen
tail -f /var/log/messages
* druk control-A, control-D
Nu zit je terug in je terminal waar je zat voordat je screen startte. Kijk eens naar de output van "ps afx"
om je running screens te zien: screen -ls
Om een screen te "resumen": screen -r
Nu zie je de output van "tail" weer.
Om uit een screen te gaan: "exit", of control-D* start een terminal
screen
cplay
* maak playlist aan, en start playback
* ^A, ^D
* Sluit je terminal af
Muziek blijft lopen
Als je muziek wil stoppen:
* open een terminal
screen -r
* sluit cplay af
^Dscreen -d -R -S irssi -t Irssi irssiUsers browsing this forum: No registered users and 1 guest