downloadvolume

Voor al uw vragen, problemen, tips en discussies ivm computers, software, internet,...

downloadvolume

Postby matteoo » Thu 18 Aug, 2005 15:06

hellow

tot voor kort had ik een Tiscali ADSL abonnement, maar recent is dit gewijzigd naar een FullADSL abonnement.
Wat is nu mijn probleem, wel ik kan nergens terugvinden hoeveel ik deze maand reeds gedownload heb en ik heb ook niet de indruk dat ik het ergens kan opvragen.

Weet er soms iemand hoe ik er kan achterkomen hoeveel ik reeds gedownload heb??
matteoo

Postby Arsène » Thu 18 Aug, 2005 16:36

Waar je dat van de provider zelf uit kan zien, weet ik niet, maar je kan altijd een 'onafhankelijke' meter installeren, dan heb je toch minstens een idee.
DUmeter doet het hier uitstekend.
Geography is everywhere.
Arsène

Re: downloadvolume

Postby Sygmoral » Thu 18 Aug, 2005 16:38

matteoo wrote:hellow

tot voor kort had ik een Tiscali ADSL abonnement, maar recent is dit gewijzigd naar een FullADSL abonnement.
Wat is nu mijn probleem, wel ik kan nergens terugvinden hoeveel ik deze maand reeds gedownload heb en ik heb ook niet de indruk dat ik het ergens kan opvragen.

Weet er soms iemand hoe ik er kan achterkomen hoeveel ik reeds gedownload heb??

Dat is bij mij ook veranderd. Ik had vroeger Academic Broadband, en dat was via Tiscali, en aangezien Scarlet (Tiscali's overnemen) niet dezelfde voorwaarden wil geven aan Academic Broadband hebben ze maar hun eigen ADSL provider opgericht; fulladsl.

Bij Tiscali kon ik gewoon nagenoeg ongelimiteerd downloaden; volgens Academic Broadband kon ik 10GB, volgens Tiscali 15, en volgens de email "steekt het allemaal niet zo nauw, zolang het hun netwerk niet extreem belast". Maar dat is nu dus gedaan en volgens de fulladsl specificaties hebben we nu maar 10 GB meer...

Maar om het te raadplegen,
gaat dat niet op http://www.fulladsl.be/ dan?.. indien niet zou ik het ook niet weten; ik kan het niet uittesten omdat ik mijn logininfo kwijt ben :shock:

Sygmoral
Sygmoral

Postby Guest » Thu 18 Aug, 2005 17:06

Sygmoral wrote:Dat is bij mij ook veranderd. Ik had vroeger Academic Broadband, en dat was via Tiscali, en aangezien Scarlet (Tiscali's overnemen) niet dezelfde voorwaarden wil geven aan Academic Broadband hebben ze maar hun eigen ADSL provider opgericht; fulladsl.

Bij Tiscali kon ik gewoon nagenoeg ongelimiteerd downloaden; volgens Academic Broadband kon ik 10GB, volgens Tiscali 15, en volgens de email "steekt het allemaal niet zo nauw, zolang het hun netwerk niet extreem belast". Maar dat is nu dus gedaan en volgens de fulladsl specificaties hebben we nu maar 10 GB meer...

Maar om het te raadplegen,
gaat dat niet op http://www.fulladsl.be/ dan?.. indien niet zou ik het ook niet weten; ik kan het niet uittesten omdat ik mijn logininfo kwijt ben :shock:

Sygmoral

ja idd, maar op www.fulladsl.be kan men wel inloggen, maar mijn downloadvolume kan ik toch niet opvragen, dan maar es DUmeter proberen wat het ook is ;)

nog iets? hoe kan je je logininfo kwijt zijn?
-normaal heb je thuis een brief gekregen met nieuwe logingegevens
-en ook nog eens een email met de gegevens in
:P
Guest

Postby Arsène » Thu 18 Aug, 2005 17:13

DUmeter is wel niet gratis. Maar dat mag geen probleem zijn...
't Is wel enkel Windows.
Geography is everywhere.
Arsène

Postby mateo niet ingelogd » Thu 18 Aug, 2005 17:17

Arsène wrote:DUmeter is wel niet gratis. Maar dat mag geen probleem zijn...

kheb et al gemerkt. :) Momenteel een demoversie voor 30 dagen aan het draaien.. Lijkt wel handig, maar kga eerst proberen een andere manier te zoeken om mijn downloadvolume op te vragen (via provider), registreren kan ik altijd nog.
Alvast bedankt ;)
mateo niet ingelogd

Postby Sygmoral » Thu 18 Aug, 2005 19:39

Anonymous wrote:[...]
nog iets? hoe kan je je logininfo kwijt zijn?
-normaal heb je thuis een brief gekregen met nieuwe logingegevens
-en ook nog eens een email met de gegevens in
:P

Nou, de brief blijkt al mee te zijn met het oud papier; en van die email wist ik niets af, die is bij mijn vader toegekomen (maar die zegt daar nooit iets van) . Ondertussen heb ik het langs die weg kunnen terugvinden ^_^

Anyway,
momenteel blijkt de "beheer uw account" van fulladsl niet te werken (server errors), misschien zijn ze iets aan het aanpassen, en als een download-volume niet toegevoegd is wanneer ik de volgende keer inlog zal ik hen eens vriendelijk vragen dat daar toch in te steken. Dat zullen ze dan wel eens doen - vanwege mijn autoriteit en al.

Sygmoral
Sygmoral

Postby Sylvain » Thu 18 Aug, 2005 20:18

Die fulladsl is gewoon Belgacom. Let op, uw e-mailadres vervalt op 27 augustus.

nog een slachtoffer
Sylvain

Postby Rodeo » Thu 18 Aug, 2005 20:35

Sylvain wrote:Die fulladsl is gewoon Belgacom. Let op, uw e-mailadres vervalt op 27 augustus.

nog een slachtoffer
niet veel veranderd dan (recent overgestapt); op het prijsverschil (€10/maand) na

iemand ervaringen met teveel downloaden?
Rodeo

Postby Fietsventje » Thu 18 Aug, 2005 20:54

FullDSL gebruikt het TurboLine-netwerk, net zoals Tiscali het TurboLine-netwerk gebruikte.

En neen, da's niet erg, want geloof me, de TurboLine backbone is --maaaachteeeuuug--.

Hopen dat FullDSL zelf nu deftig links naar de rest van 't internet heeft ...

Greetz,
Fietsventje
Fietsventje

Postby Sygmoral » Fri 19 Aug, 2005 0:04

Fietsventje wrote:[...]
[...]

Idd - ik had bij Tiscali Go (ofte Academic Broadband) af en toe het probleem dat ie een domeinnaam niet meer wilde omzetten naar een IP. Rechtstreeks via het IP kon ik de site dan zonder problemen surfen, maar het domeinnaam wilde hij niet vinden :roll:
Nu, misschien is dat niet meteen wat gij bedoelde

Sygmoral
Sygmoral

Postby anonymus » Fri 19 Aug, 2005 9:13

Sygmoral wrote:
Fietsventje wrote:[...]
[...]

Idd - ik had bij Tiscali Go (ofte Academic Broadband) af en toe het probleem dat ie een domeinnaam niet meer wilde omzetten naar een IP. Rechtstreeks via het IP kon ik de site dan zonder problemen surfen, maar het domeinnaam wilde hij niet vinden :roll:
Nu, misschien is dat niet meteen wat gij bedoelde

Sygmoral

Da's eerder een probleem met de DNS-servers van Tiscali, aangezien je de site via ip wel nog kon bekijken.
anonymus

Postby Pienix » Fri 19 Aug, 2005 14:12

Bij fulladsl houden ze dat niet bij hoeveel ge gedownload hebt

"Momenteel is het nog niet mogelijk om uw volumeverbruik na te kijken. Er staat dan ook nog geen limiet op uw volumeverbruik."

als antwoord op een mail met de vraag hoe of waar je je downloadvolume kan bekijken.
Pienix

Postby Sygmoral » Fri 19 Aug, 2005 14:19

Pienix wrote:[...]
"Momenteel is het nog niet mogelijk om uw volumeverbruik na te kijken. Er staat dan ook nog geen limiet op uw volumeverbruik."
[...]

Grijns.
Merci om het te laten weten.

Sygmoral
Sygmoral

Postby mateo niet ingelogd » Fri 19 Aug, 2005 15:13

idd merci om het te laten weten :)

niet dat ik veel download ofzo :)
mateo niet ingelogd

Postby Mieuws » Fri 19 Aug, 2005 21:08

CostAware is ook niet slecht, en tis gratis :) (ook wel win-only)
Mieuws

Postby Rodeo » Sat 20 Aug, 2005 9:31

Pienix wrote:Bij fulladsl houden ze dat niet bij hoeveel ge gedownload hebt

als antwoord op een mail met de vraag hoe of waar je je downloadvolume kan bekijken.
8) waar zit Sylvain daar nu? nóg een slachtoffer :lol:
Rodeo

Postby Fietsventje » Sat 20 Aug, 2005 18:47

Pienix wrote:"Momenteel is het nog niet mogelijk om uw volumeverbruik na te kijken. Er staat dan ook nog geen limiet op uw volumeverbruik."

Da's exact hetzelfde antwoord als hetgeen ik kreeg toen ik wanneer m'n Academic Braodband abo og maar net had, intussen meer dan een jaar geleden. Had ook ni verwacht da't anders zou zijn ...

Wat betreft het maandelijks volume, is het inderdaad zo (en ik zit bij de bron) dat 90% van de gebruikers van Belgacom ADSL Go niet over de 2 GB gaan. 5% haalt de 5 GB en misschien dat 2% op de limiet van 10 GB botst. De enige bestaansreden voor abonementen met limieten boven de 10 GB zijn illegale activiteiten ... (Op de zeer zeldzame uitzonderingen na)

Wel is't zo da als ge vergelijkt, dit onze ADSL- (en Telenet- for that matter) abonnementen duur maakt in vgl met het buitenland. Maar eens VDSL mainstream wordt (schat binnen 2 jaar te verkrijgen aan de prijs van een huidig Go-ADSL abo), gaat ADSL een pak goedkoper worden ...

Greetz,
Fietsventje
Fietsventje

Postby Sylvain » Sat 20 Aug, 2005 20:08

Rodeo wrote:
Pienix wrote:Bij fulladsl houden ze dat niet bij hoeveel ge gedownload hebt

8) waar zit Sylvain daar nu? nóg een slachtoffer :lol:

Ge kunt die mensen maar helpen hé ;-)
Sylvain

Postby anonymus » Sun 21 Aug, 2005 10:18

Fietsventje wrote:Wel is't zo da als ge vergelijkt, dit onze ADSL- (en Telenet- for that matter) abonnementen duur maakt in vgl met het buitenland. Maar eens VDSL mainstream wordt (schat binnen 2 jaar te verkrijgen aan de prijs van een huidig Go-ADSL abo), gaat ADSL een pak goedkoper worden ...

Jiepie, nog rapper internet. Na een uurke downloaden: oeps, 'k zit al aan mijn 10Gb :roll:
anonymus

Postby Vincent » Sun 21 Aug, 2005 12:39

anonymus wrote:
Fietsventje wrote:Wel is't zo da als ge vergelijkt, dit onze ADSL- (en Telenet- for that matter) abonnementen duur maakt in vgl met het buitenland. Maar eens VDSL mainstream wordt (schat binnen 2 jaar te verkrijgen aan de prijs van een huidig Go-ADSL abo), gaat ADSL een pak goedkoper worden ...

Jiepie, nog rapper internet. Na een uurke downloaden: oeps, 'k zit al aan mijn 10Gb :roll:

Mjah thuis betaal ik 42€ ofzo voor telenet: d/l = 800kB max
op kot 50€ adsl d/l = 430kB max *
*en dan enkel nog maar omdat ze het recent verhoogd hebben

Dit is een van de duurdere abonnementen in nederland:
Downloadsnelheid 1.600 Kb/s en uploadsnelheid 512 Kb/s*
Geen datalimiet
Voor € 32,95 per maand <- 't is nog goedkoper ook!

Nu ik zou wel graag willen driedubbel zo snel downloaden: ik ben zo het luie type dat gewoon iedere keer hele mappen van minerva afhaalt en die zijn toch snel 20-40mB voor digitale zelfs 80!
Mijn datalimiet zit iedere keer rond de 3GB dus voor mij maakt die datalimiet niet echt uit... er zijn videotheken ook he...
Vincent

Postby Fietsventje » Sun 21 Aug, 2005 14:10

Vincent wrote:Mjah thuis betaal ik 42€ ofzo voor telenet: d/l = 800kB max
op kot 50€ adsl d/l = 430kB max

Telenet Expressnet = 5 Mbps, € 42
Belgacom ADSL Go = 4 Mbps, € 39

Zoveel verschil lijkt me dat niet ... Tenzij ge zo'n oude modem hebt die niet kan cappen, dan zit ge op 10 Mbps. En Telenet heeft maar recentelijk zijn snelheid opgedreven naar 5 Mbps, is altijd 4 Mbps geweest.

Telenet en ADSL zijn altijd concurrentieel geweest. Telenet een tikkeltje sneller, ADSL het voordeel van een point-to-point connectie op de backbone.

Als ge't per sé zo wilt horen: allebei te duur.

Greetz,
Fietsventje
Fietsventje

Postby Sylvain » Sun 21 Aug, 2005 14:45

Fietsventje wrote:Als ge't per sé zo wilt horen: allebei te duur.

Da's een feit!

(bovendien niet vergeten dat ge bij ADSL nog een telefoonabo moet hebben ook hé, ook al gebruikt ge dat niet)
Sylvain

Postby Sygmoral » Sun 21 Aug, 2005 14:50

Sylvain wrote:[...]
(bovendien niet vergeten dat ge bij ADSL nog een telefoonabo moet hebben ook hé, ook al gebruikt ge dat niet)

Iedereen weet natuurlijk (niet) dat je dan een Discovery Line moet aanvragen ipv de normale Klassieke Lijn bij Belgacom.

Sygmoral
Sygmoral

Postby Fietsventje » Sun 21 Aug, 2005 14:53

Sygmoral wrote:

Iedereen weet natuurlijk (niet) dat je dan een Discovery Line moet aanvragen ipv de normale Klassieke Lijn bij Belgacom.

En zelfs dan nog: wanneer ik op m'n eentje ga wonen, ben ik er vrij zeker van da'k nog een vaste lijn ga nemen ook, zene. Ge moogt zeggen wat ge wilt, maar een vaste telefoon is, bij normaal gebruik (en op een weinig gekend abonnement van BASE na) nog steeds goedkoper dan een GSM. Om maar te zwijgen van de kwaliteit van de verbinding ...

Dus: voor mij doet de extra-kost van een lijn er niet toe.

Greetz,
Fietsventje
Fietsventje

Postby Sygmoral » Sun 21 Aug, 2005 14:57

Fietsventje wrote:
Sygmoral wrote:[...]

En zelfs dan nog: wanneer ik op m'n eentje ga wonen, ben ik er vrij zeker van da'k nog een vaste lijn ga nemen ook, zene. Ge moogt zeggen wat ge wilt, maar een vaste telefoon is, bij normaal gebruik (en op een weinig gekend abonnement van BASE na) nog steeds goedkoper dan een GSM. Om maar te zwijgen van de kwaliteit van de verbinding ...

Greetz,
Fietsventje

Met een Discovery Line kunt ge ook bellen hoor :) al is het voordeel weg van zodra ge meer dan 68 minuten per maand belt. (abonnement is goedkoper, maar bellen per minuut is duurder)

Sygmoral
Sygmoral

Postby PJay » Sun 21 Aug, 2005 15:27

Dat was de reden om op kot telenet te nemen hé.

Internet over de kabel kan je nemen zonder dat je daar 1€ moet voor betalen voor tv-distributie.
Internet via ADSL, dan moet je zoiezo een vaste telefoonlijn nemen ook.

Als je alleen gaat wonen is een vaste lijn goedkoper, ja, maar dan leg je toch alleen coax-kabel ? Daarmee kan je tv-kijken, internetten en bellen. Wij bellen thuis ook al een jaar of 5 via telenet, hoewel we nog steeds een vaste telefoonlijn van vroeger hebben.
Bedankt aan Digits voor mijn random avatar.
"Ik haat mensen die vlak naast mij komen staan, terwijl er verderop nog massa's plaats is." - Zeal
PJay

Postby Pol de Lepel » Sun 21 Aug, 2005 15:52

Maar soms ligt de coax-aansluiting gewoon te ver van de bureau. Dan moet je een kabel leggen (ofwel over de vloer => lelijk, ofwel moet je beginnen kappen en dan moet je opnieuw behangen => veel te veel werk en duur) Dan is de eenvoudigste oplossing van gewoon adsl te nemen.
Stijntje
Pol de Lepel

Postby JN » Sun 21 Aug, 2005 17:45

Fietsventje wrote:
Sygmoral wrote:

Greetz,
Fietsventje

Als je veel naar een vaste lijn belt zou het wel eens goedkoper kunnen zijn, maar voor mij (ik bel zo goed als nooit naar een vaste lijn) zeker niet. Tarieven: ongeveer 5 cent per min naar vaste lijn, 23 naar Mobistar, 19 naar Proximus en 28 naar BASE (alle tarieven in piekuren). Ik bel momenteel met mijn GSM aan 15 cent naar alle netwerken eender wanneer (vorige maand 16.5 cent) en ik betaal geen abonnementsgeld.

Jelle
JN

Postby XDiVer » Sun 21 Aug, 2005 18:06

Pol de Lepel wrote:Maar soms ligt de coax-aansluiting gewoon te ver van de bureau. Dan moet je een kabel leggen (ofwel over de vloer => lelijk, ofwel moet je beginnen kappen en dan moet je opnieuw behangen => veel te veel werk en duur) Dan is de eenvoudigste oplossing van gewoon adsl te nemen.

Waarom is adsl eenvoudiger dan? Je moet toch ook een kabel leggen.

Wat wel eenvoudiger is, is gewoon alles draadloos.
XDiVer

Postby Pol de Lepel » Sun 21 Aug, 2005 18:28

XDiVer wrote:
Pol de Lepel wrote:Maar soms ligt de coax-aansluiting gewoon te ver van de bureau. Dan moet je een kabel leggen (ofwel over de vloer => lelijk, ofwel moet je beginnen kappen en dan moet je opnieuw behangen => veel te veel werk en duur) Dan is de eenvoudigste oplossing van gewoon adsl te nemen.

Waarom is adsl eenvoudiger dan? Je moet toch ook een kabel leggen.

Wat wel eenvoudiger is, is gewoon alles draadloos.

Niet aan een bureau. Daar ligt meestal al een telefoonkabel.

Draadloos is eenvoudiger op het vlak van kabels leggen (logisch :P), maar moest het voor meerdere pc's zijn dan mogen het ook weer niet te veel zijn (denk ik).
Bovendien is het duurder om de instalatie te kopen. Zeker als het maar voor één pc is. Daarbij komt dat niet elke pc automatisch draadloos netwerk in zich heeft, terwijl een lan-aansluiting...
Stijntje
Pol de Lepel

Postby Sygmoral » Sun 21 Aug, 2005 19:59

PJay wrote:Dat was de reden om op kot telenet te nemen hé.

Internet over de kabel kan je nemen zonder dat je daar 1€ moet voor betalen voor tv-distributie.
Internet via ADSL, dan moet je zoiezo een vaste telefoonlijn nemen ook.[...]

Telenet: internet, telefonie, tv,.. voor 42 euro per maand (en de meest strikte volumelimieten die er zijn)
Discovery Line + Academic Broadband: internet en telefonie voor 7+25 = 32 euro per maand. Weliswaar geen tv maar dat kan er zonder veel moeite bij (digitale tv dan).

Kan best zijn dat digitale tv meer kost dan het verschil van 10 euro, maar ik moet toch al geen tv-aansluiting hebben dus weet ik wel wat gekozen. Datgene dat 10 euro goedkoper is :!:

Als ge ook uren aan de telefoon hangt per maand kan je misschien nog overwegen Telenet te nemen.. al kan je natuurlijk ook (veel goedkoper) Skypen :)..

(for the record: ik heb telenet op mijn kot; mijn ouders betalen dat en ze vinden het de moeite niet om voor 10 euro per maand 'de moeite' te doen over te stappen) (thuis is het wel academic broadband; daar hadden we al Skynet ADSL, gemakkelijk over te stappen dus)

Sygmoral
Sygmoral

Postby Fietsventje » Sun 21 Aug, 2005 21:12

Sygmoral wrote:Telenet: internet, telefonie, tv,.. voor 42 euro per maand (en de meest strikte volumelimieten die er zijn)

Fout, fout ... € 42 voor internet-toegang. Telefonie kost u net zoals bij Belgacom ongeveer € 15 abonnementsgeld om nen telefoonnummer te krijgen. Kabel-TV kost u nog eens € 13 per maand.
Belgacom TV over ADSL kost u voorlopig (op een vaste kost voor de set top box) niets, en zal wanneer 't betalend wordt, goedkoper zijn dan een gewoon kabel-abonnement, maar je dient rekening te houden met een aantal technische beperkingen van Belgacom TV, zo lang het over ADSL zal gebeuren.

BTW, het prijsverschil tussen Belgacom ADSL en Academic Broadband is enigzins te verantwoorden. Gratis (en goeie 8) ) support, en vrij veel gratis content op www.adsl.be . Telenet biedt zijn klanten ook een deftig aanbod aan extra's, trouwens.

Maar voor de doorsnee (burgie-)student is Academic Broadband absoluut het interessantste.

Greetz,
Fietsventje
Fietsventje

Postby Sygmoral » Sun 21 Aug, 2005 21:30

Fietsventje wrote:
Sygmoral wrote:Telenet: internet, telefonie, tv,.. voor 42 euro per maand (en de meest strikte volumelimieten die er zijn)

Fout, fout ... € 42 voor internet-toegang. Telefonie kost u net zoals bij Belgacom ongeveer € 15 abonnementsgeld [...]

Ow, juist, daar dacht ik even nog niet aan. Djeez wie kan er nu nog een goeie reden vinden om telenet te kiezen :( (tpch als het wat betreft installatie om het even is)...

Sygmoral
Sygmoral

Postby D@ffy » Sun 21 Aug, 2005 22:26

Sygmoral wrote:Ow, juist, daar dacht ik even nog niet aan. Djeez wie kan er nu nog een goeie reden vinden om telenet te kiezen :( (tpch als het wat betreft installatie om het even is)...

Sygmoral

Effectief in pieksnelheid zijn ze veel sneller maar da vind ik nu niet direct een punt, sommigen misschien wel. Downloadvolume is met nachtsurfen 20GB per maand wat wel al veel maakt. En 't bellen is vrij goedkoop de laatste keer da 'k gecheckt heb, in vgl met Belgacom. Nuja, ondertussen zijn er mss wel al betere alternatieven op de markt, maar toen wij gekozen hebben voor Telenet (zomer 1999) was da wel meer dan de beste oplossing moet ik zeggen.
Mon dieu, si vous existez, ayez pitié de mon âme, si j'en ai une
Image
D@ffy

Postby Sylvain » Sun 21 Aug, 2005 22:59

Fietsventje wrote:Ge moogt zeggen wat ge wilt, maar een vaste telefoon is, bij normaal gebruik (en op een weinig gekend abonnement van BASE na) nog steeds goedkoper dan een GSM. Om maar te zwijgen van de kwaliteit van de verbinding ...

Welk, als ik vragen mag?

Ik bedoelde gewoon dat je de prijs van die vaste lijn in je ADSL-abo moet bijtellen en dan duurder uitkomt. 't Is dan alleen nog te zien hoeveel je vast belt, om te kunnen bepalen of ADSL goedkoper is dan Telenet of niet.

Ik ben er trouwens van overtuigd later geen vaste telefoonlijn meer te hebben. Hoewel, met die freephone toestanden begint dat wel interessanter te worden. Eerst zien wat die evolutie teweegbrengt. Voorlopig is't dus alleszins nog niet nodig. Ik denk wel dat 't Telenet zal worden bij ons later. Voor TV zeker al Telenet (da Belgacom ding is rommel en pokkeduur), en dan ligt de kabel er toch al...
Sylvain

Postby Fietsventje » Mon 22 Aug, 2005 0:37

Sylvain wrote:
Fietsventje wrote:Ge moogt zeggen wat ge wilt, maar een vaste telefoon is, bij normaal gebruik (en op een weinig gekend abonnement van BASE na) nog steeds goedkoper dan een GSM. Om maar te zwijgen van de kwaliteit van de verbinding ...

Welk, als ik vragen mag?

Dit abonnement is in't geheel goedkoper dan een vaste lijn: http://www.base.be/nl/base_products_va.html

De discussie BGC TV vs. Analoge TV vs. Telenet iDTV werd in een andere thread gevoerd, denkek. (Ondanks die andere thread: )Mijn mening is (en heb 't nu eindelijk in 't echt gezien) dat het iDTV-project op zich veelbelovend is. Video on demand is heerlijk, de Electronic Program Guide is handig en er staan zeer boeiende dingen te gebeuren die televisie als medium zwaar gaan veranderen. De kwaliteit van de uitzendingen is iets anders ... Een 4 Mbit mpeg2-stroom is voor veel beelden voldoende, maar bepaalde beelden zijn erbarmelijk ... Gelukkig ondersteunt de set top box van BGC ook mpeg4, wat hopelijk verbetering gaat brengen. Telenet zal juist dezelfde bandbreedte toekennen per kanaal, en zal dus dezelfde kwaliteit aanbieden. Voordeel van Telenet is dat zij meer bandbreedte op huin dragend medium hebben, waardoor de digitale TV de surfsnelheid niet zal beïnvloeden. (Hoewel ik al mensen die erg dicht bij de bron zitten daar anders over heb horen praten, maar mij lijkt het waarschijnlijk). Voorts zou Telenet ook meerdere streams tegelijkertijd ondersteunen, waardoor je met meer dan één toestel tegelijkertijd kan ontvangen (op ieder toestel andere stream). Wanneer je echter Belgacom TV neemt op een VDSL-lijn, dan heeft BGC TV dezelfde specs als Telenet. Het prijs-argument is vaak overdreven. Ga uit van een klant met een bestaande ADSL-installatie, en BGC TV is op de aankoop van de STB (set top box) na, goedkoper dan analoge TV.

Magoe, genoeg gezeverd, tijd om te gaan slapen.

Fietsventje
Fietsventje

Postby Sylvain » Mon 22 Aug, 2005 1:22

Fietsventje wrote:Dit abonnement is in't geheel goedkoper dan een vaste lijn: http://www.base.be/nl/base_products_va.html

Ah ja, idd, op bepaalde vlakken zelfs een pak goedkoper. Doch, ik hang niet graag vast aan een abo en verbruik met mijn GSM nu nog geen 10 € per maand. Lang leve BASE!
Sylvain

Postby JN » Mon 22 Aug, 2005 4:58

Sylvain wrote:
Fietsventje wrote:Dit abonnement is in't geheel goedkoper dan een vaste lijn: http://www.base.be/nl/base_products_va.html

Ah ja, idd, op bepaalde vlakken zelfs een pak goedkoper. Doch, ik hang niet graag vast aan een abo en verbruik met mijn GSM nu nog geen 10 € per maand. Lang leve BASE!

Maar nog altijd duurder dan wat ik nu heb, maar daar ga ik Sylvain niet mee lastigvallen, dat weet hij ondertussen ;)
JN

Postby D@ffy » Mon 22 Aug, 2005 10:25

Tenzij ge met die vaste lijn naar vaste lijnen belt, zoals nogal wat mensen doen denk ik.
Image
D@ffy

Postby Sylvain » Mon 22 Aug, 2005 12:54

D@ffy wrote:

Tenzij ge met die vaste lijn naar vaste lijnen belt, zoals nogal wat mensen doen denk ik.

Dan is BASE toch nog altijd goedkoper?
Sylvain

Postby Fietsventje » Mon 22 Aug, 2005 13:24

Sylvain wrote:
D@ffy wrote:

Dan is BASE toch nog altijd goedkoper?

Belgacom Happytime en Telenet FreePhone zijn goedkoper voor vaste nummers ...

Greetz,
Fietsventje
Fietsventje

Postby D@ffy » Mon 22 Aug, 2005 22:42

Sylvain wrote:Dan is BASE toch nog altijd goedkoper?

Ach ja, eigenlijk... Wel straf. :) Vraag mij wel af wrm ze de vergelijking maken met tarieven Belgacom naar gsm, houdt niet echt steek vind ik.

Maar idd, hij heeft een punt, Freephone is goedkoper. :wink:
Image
D@ffy

Postby Fietsventje » Thu 25 Aug, 2005 9:23

Hm, vreemd ...

'k kijk net m'n rekeninguittreksels na, en nu gaat er ipv € 25 € 27,5 af via domiciliëring ... En de enige domiciliëring die ik heb is die van Academic Broadband ... Ben ik de enige die plots meer betaalt, of is de prijs dan toch gestegen?

Greetz,
Fietsventje
Fietsventje

Postby Sygmoral » Thu 25 Aug, 2005 14:43

Fietsventje wrote:Hm, vreemd ...

'k kijk net m'n rekeninguittreksels na, en nu gaat er ipv € 25 € 27,5 af via domiciliëring ... En de enige domiciliëring die ik heb is die van Academic Broadband ... Ben ik de enige die plots meer betaalt, of is de prijs dan toch gestegen?

Greetz,
Fietsventje

http://www.academicbroadband.be/

Ze zeggen op de site dat de prijs nog steeds 25 euro is.. :nixweiss: misschien eens emailen (als het idd zeker door hen geind is).

Sygmoral
Sygmoral

Postby abeman » Thu 25 Aug, 2005 16:29

effe mijn 2 eurocent mededelen:

wij hebben sinds januari dit jaar telenet, moet zeggen, totaal geen klagen:
voor zowel telefonie en internet, de telefonie naar vaste toestellen over gans belgie is momenteel zelfs gratis( http://www.telenet.be/nl/producten/telefonie/). de service is dik in orde... pieksnelheden van 800 Kbyte... portaalsite is ook dik in orde, nieuws groepen...)

ik ben gewoon content(moet wel zeggen ik kwam van belgacom ISDN...)

grtz
abeman

Postby anonymus » Thu 25 Aug, 2005 17:02

nieuwsgroepen bij telenet trekken nergens op. Die bij Scarlet daarentegen 8)
anonymus

Postby Haroddin » Thu 25 Aug, 2005 17:08

Is een feit, sinds ze daar hun mp3 ban op losgelaten hebben... :evil:
Haroddin

Postby D@ffy » Thu 25 Aug, 2005 22:49

anonymus wrote:nieuwsgroepen bij telenet trekken nergens op. Die bij Scarlet daarentegen 8)

Komt daar alles door vanuit 't buitenland mss? (of 't meeste dan toch) Bij Telenet is 't wel serieus verbeterd tov vroeger, in a.b.movies(en .divx of .zerovmovies enz) en van die monstergroepen kunt ge nu al vrij veel afhalen. Met de juiste xpats kan da nog zuinig in download ook. :) (want die headers zijn soms honderden megabytes in download...)
Image
D@ffy

Postby anonymus » Fri 26 Aug, 2005 9:14

D@ffy wrote:
anonymus wrote:nieuwsgroepen bij telenet trekken nergens op. Die bij Scarlet daarentegen 8)

Komt daar alles door vanuit 't buitenland mss? (of 't meeste dan toch) Bij Telenet is 't wel serieus verbeterd tov vroeger, in a.b.movies(en .divx of .zerovmovies enz) en van die monstergroepen kunt ge nu al vrij veel afhalen. Met de juiste xpats kan da nog zuinig in download ook. :) (want die headers zijn soms honderden megabytes in download...)

Als je zuinig wil downloaden, nzb's ;)
FTD om te weten waar alles te vinden is.
Een retentie van 30+ dagen en ook alles uit het buitenland komt erop (uiteraard, anders zijde der nie veel mee).
Enige nadeel is de snelheid, draait maar rond de 60-65kB/s, wat nog altijd veel is in vergelijking met edonkey en co.
anonymus

Next

Return to Tech-forum