matteoo wrote:hellow
tot voor kort had ik een Tiscali ADSL abonnement, maar recent is dit gewijzigd naar een FullADSL abonnement.
Wat is nu mijn probleem, wel ik kan nergens terugvinden hoeveel ik deze maand reeds gedownload heb en ik heb ook niet de indruk dat ik het ergens kan opvragen.
Weet er soms iemand hoe ik er kan achterkomen hoeveel ik reeds gedownload heb??
Sygmoral wrote:Dat is bij mij ook veranderd. Ik had vroeger Academic Broadband, en dat was via Tiscali, en aangezien Scarlet (Tiscali's overnemen) niet dezelfde voorwaarden wil geven aan Academic Broadband hebben ze maar hun eigen ADSL provider opgericht; fulladsl.
Bij Tiscali kon ik gewoon nagenoeg ongelimiteerd downloaden; volgens Academic Broadband kon ik 10GB, volgens Tiscali 15, en volgens de email "steekt het allemaal niet zo nauw, zolang het hun netwerk niet extreem belast". Maar dat is nu dus gedaan en volgens de fulladsl specificaties hebben we nu maar 10 GB meer...
Maar om het te raadplegen,
gaat dat niet op http://www.fulladsl.be/ dan?.. indien niet zou ik het ook niet weten; ik kan het niet uittesten omdat ik mijn logininfo kwijt ben![]()
Sygmoral
Arsène wrote:DUmeter is wel niet gratis. Maar dat mag geen probleem zijn...
Anonymous wrote:[...]
nog iets? hoe kan je je logininfo kwijt zijn?
-normaal heb je thuis een brief gekregen met nieuwe logingegevens
-en ook nog eens een email met de gegevens in
niet veel veranderd dan (recent overgestapt); op het prijsverschil (€10/maand) naSylvain wrote:Die fulladsl is gewoon Belgacom. Let op, uw e-mailadres vervalt op 27 augustus.
nog een slachtoffer
Fietsventje wrote:[...]
Hopen dat FullDSL zelf nu deftig links naar de rest van 't internet heeft ...
[...]
Sygmoral wrote:Fietsventje wrote:[...]
Hopen dat FullDSL zelf nu deftig links naar de rest van 't internet heeft ...
[...]
Idd - ik had bij Tiscali Go (ofte Academic Broadband) af en toe het probleem dat ie een domeinnaam niet meer wilde omzetten naar een IP. Rechtstreeks via het IP kon ik de site dan zonder problemen surfen, maar het domeinnaam wilde hij niet vinden
Nu, misschien is dat niet meteen wat gij bedoelde
Sygmoral

Pienix wrote:Bij fulladsl houden ze dat niet bij hoeveel ge gedownload hebt
"Momenteel is het nog niet mogelijk om uw volumeverbruik na te kijken. Er staat dan ook nog geen limiet op uw volumeverbruik."
als antwoord op een mail met de vraag hoe of waar je je downloadvolume kan bekijken.
Pienix wrote:"Momenteel is het nog niet mogelijk om uw volumeverbruik na te kijken. Er staat dan ook nog geen limiet op uw volumeverbruik."
Rodeo wrote:Pienix wrote:Bij fulladsl houden ze dat niet bij hoeveel ge gedownload hebt
"Momenteel is het nog niet mogelijk om uw volumeverbruik na te kijken. Er staat dan ook nog geen limiet op uw volumeverbruik."
als antwoord op een mail met de vraag hoe of waar je je downloadvolume kan bekijken.waar zit Sylvain daar nu? nóg een slachtoffer
Fietsventje wrote:Wel is't zo da als ge vergelijkt, dit onze ADSL- (en Telenet- for that matter) abonnementen duur maakt in vgl met het buitenland. Maar eens VDSL mainstream wordt (schat binnen 2 jaar te verkrijgen aan de prijs van een huidig Go-ADSL abo), gaat ADSL een pak goedkoper worden ...

anonymus wrote:Fietsventje wrote:Wel is't zo da als ge vergelijkt, dit onze ADSL- (en Telenet- for that matter) abonnementen duur maakt in vgl met het buitenland. Maar eens VDSL mainstream wordt (schat binnen 2 jaar te verkrijgen aan de prijs van een huidig Go-ADSL abo), gaat ADSL een pak goedkoper worden ...
Jiepie, nog rapper internet. Na een uurke downloaden: oeps, 'k zit al aan mijn 10Gb
Vincent wrote:Mjah thuis betaal ik 42€ ofzo voor telenet: d/l = 800kB max
op kot 50€ adsl d/l = 430kB max
Sylvain wrote:[...]
(bovendien niet vergeten dat ge bij ADSL nog een telefoonabo moet hebben ook hé, ook al gebruikt ge dat niet)
Sygmoral wrote:Sylvain wrote:[...]
(bovendien niet vergeten dat ge bij ADSL nog een telefoonabo moet hebben ook hé, ook al gebruikt ge dat niet)
Iedereen weet natuurlijk (niet) dat je dan een Discovery Line moet aanvragen ipv de normale Klassieke Lijn bij Belgacom.
Fietsventje wrote:Sygmoral wrote:[...]
Iedereen weet natuurlijk (niet) dat je dan een Discovery Line moet aanvragen ipv de normale Klassieke Lijn bij Belgacom.
En zelfs dan nog: wanneer ik op m'n eentje ga wonen, ben ik er vrij zeker van da'k nog een vaste lijn ga nemen ook, zene. Ge moogt zeggen wat ge wilt, maar een vaste telefoon is, bij normaal gebruik (en op een weinig gekend abonnement van BASE na) nog steeds goedkoper dan een GSM. Om maar te zwijgen van de kwaliteit van de verbinding ...
Dus: voor mij doet de extra-kost van een lijn er niet toe.
Greetz,
Fietsventje

Fietsventje wrote:Sygmoral wrote:Sylvain wrote:[...]
En zelfs dan nog: wanneer ik op m'n eentje ga wonen, ben ik er vrij zeker van da'k nog een vaste lijn ga nemen ook, zene. Ge moogt zeggen wat ge wilt, maar een vaste telefoon is, bij normaal gebruik (en op een weinig gekend abonnement van BASE na) nog steeds goedkoper dan een GSM. Om maar te zwijgen van de kwaliteit van de verbinding ...
Dus: voor mij doet de extra-kost van een lijn er niet toe.
Greetz,
Fietsventje

Pol de Lepel wrote:Maar soms ligt de coax-aansluiting gewoon te ver van de bureau. Dan moet je een kabel leggen (ofwel over de vloer => lelijk, ofwel moet je beginnen kappen en dan moet je opnieuw behangen => veel te veel werk en duur) Dan is de eenvoudigste oplossing van gewoon adsl te nemen.
XDiVer wrote:Pol de Lepel wrote:Maar soms ligt de coax-aansluiting gewoon te ver van de bureau. Dan moet je een kabel leggen (ofwel over de vloer => lelijk, ofwel moet je beginnen kappen en dan moet je opnieuw behangen => veel te veel werk en duur) Dan is de eenvoudigste oplossing van gewoon adsl te nemen.
Waarom is adsl eenvoudiger dan? Je moet toch ook een kabel leggen.
Wat wel eenvoudiger is, is gewoon alles draadloos.
PJay wrote:Dat was de reden om op kot telenet te nemen hé.
Internet over de kabel kan je nemen zonder dat je daar 1€ moet voor betalen voor tv-distributie.
Internet via ADSL, dan moet je zoiezo een vaste telefoonlijn nemen ook.[...]
Sygmoral wrote:Telenet: internet, telefonie, tv,.. voor 42 euro per maand (en de meest strikte volumelimieten die er zijn)
Fietsventje wrote:Sygmoral wrote:Telenet: internet, telefonie, tv,.. voor 42 euro per maand (en de meest strikte volumelimieten die er zijn)
Fout, fout ... € 42 voor internet-toegang. Telefonie kost u net zoals bij Belgacom ongeveer € 15 abonnementsgeld [...]
Sygmoral wrote:Ow, juist, daar dacht ik even nog niet aan. Djeez wie kan er nu nog een goeie reden vinden om telenet te kiezen(tpch als het wat betreft installatie om het even is)...
Sygmoral
Fietsventje wrote:Ge moogt zeggen wat ge wilt, maar een vaste telefoon is, bij normaal gebruik (en op een weinig gekend abonnement van BASE na) nog steeds goedkoper dan een GSM. Om maar te zwijgen van de kwaliteit van de verbinding ...
Sylvain wrote:Fietsventje wrote:Ge moogt zeggen wat ge wilt, maar een vaste telefoon is, bij normaal gebruik (en op een weinig gekend abonnement van BASE na) nog steeds goedkoper dan een GSM. Om maar te zwijgen van de kwaliteit van de verbinding ...
Welk, als ik vragen mag?
Fietsventje wrote:Dit abonnement is in't geheel goedkoper dan een vaste lijn: http://www.base.be/nl/base_products_va.html
Sylvain wrote:Fietsventje wrote:Dit abonnement is in't geheel goedkoper dan een vaste lijn: http://www.base.be/nl/base_products_va.html
Ah ja, idd, op bepaalde vlakken zelfs een pak goedkoper. Doch, ik hang niet graag vast aan een abo en verbruik met mijn GSM nu nog geen 10 € per maand. Lang leve BASE!

Fietsventje wrote:Dit abonnement is in't geheel goedkoper dan een vaste lijn: http://www.base.be/nl/base_products_va.html
D@ffy wrote:Fietsventje wrote:Dit abonnement is in't geheel goedkoper dan een vaste lijn: http://www.base.be/nl/base_products_va.html
Tenzij ge met die vaste lijn naar vaste lijnen belt, zoals nogal wat mensen doen denk ik.
Sylvain wrote:D@ffy wrote:Fietsventje wrote:Dit abonnement is in't geheel goedkoper dan een vaste lijn: http://www.base.be/nl/base_products_va.html
Tenzij ge met die vaste lijn naar vaste lijnen belt, zoals nogal wat mensen doen denk ik.
Dan is BASE toch nog altijd goedkoper?
Sylvain wrote:Dan is BASE toch nog altijd goedkoper?
Fietsventje wrote:Hm, vreemd ...
'k kijk net m'n rekeninguittreksels na, en nu gaat er ipv € 25 € 27,5 af via domiciliëring ... En de enige domiciliëring die ik heb is die van Academic Broadband ... Ben ik de enige die plots meer betaalt, of is de prijs dan toch gestegen?
Greetz,
Fietsventje
misschien eens emailen (als het idd zeker door hen geind is).
anonymus wrote:nieuwsgroepen bij telenet trekken nergens op. Die bij Scarlet daarentegen
D@ffy wrote:anonymus wrote:nieuwsgroepen bij telenet trekken nergens op. Die bij Scarlet daarentegen
Komt daar alles door vanuit 't buitenland mss? (of 't meeste dan toch) Bij Telenet is 't wel serieus verbeterd tov vroeger, in a.b.movies(en .divx of .zerovmovies enz) en van die monstergroepen kunt ge nu al vrij veel afhalen. Met de juiste xpats kan da nog zuinig in download ook.(want die headers zijn soms honderden megabytes in download...)

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests