Blendr.io SaaS startup - BI, dashboarding, data flows en data visualisation

Here you find the details for the internship named "Blendr.io SaaS startup - BI, dashboarding, data flows en data visualisation" in the company Blendr.io.

Name: Blendr.io SaaS startup - BI, dashboarding, data flows en data visualisation
Company: Blendr.io

Wil je deel uitmaken van een gedreven team in een tech startup, in het centrum van Gent ? Dan is deze stage voor jou !

Binnen deze stage zullen we gebruik maken van de big data die door het Blendr.io platform (https://blendr.io/) verzameld wordt, om dashboards te maken, data te analyseren en BI tools uit te testen.

We willen binnen deze stage graag onderzoeken hoe we gebruikers kunnen helpen met het bouwen van dashboards, om data te visualiseren uit hun CRM applicatie. Onze focus ligt daarbij op data van evenementen (conferenties, beurzen). De stage omvat alle aspecten: het ontsluiten van de data, het testen van verschillende BI tools, het bouwen van dashboards, het cleanen van de data enz.

Voorkennis is niet vereist, enkel een goede basiskennis programmeren en een analytisch inzicht in data structuren, data banken, relationele data etc. We hebben zelf al onderzoek verricht dus we kunnen de student(en) begeleiden in het onderzoek, en ondersteunen bij het uitwerken van een POC implementatie.

Inhoud stage:
* Introductie in het Blendr.io data integratie platform
* Analyse van de data modellen van klanten (conferenties, beurzen: attendees, session registrations etc.)
* Uittesten van verschillende BI tools en Dashboarding tools
* Implementeren van de dataflow van Blendr.io naar een geselecteerde BI tool
* Bouwen van dashboards
* Testen
* Documenteren van de resultaten

De stage is voor 1 of 2 studenten.
Je zal tijdens de stage deel uitmaken van het Services team en nauw samenwerken met de andere team leden.

Over Blendr.io (https://www.blendr.io/): Blendr.io is een snel groeiende technology startup, met kantoren in het centrum van Gent. Blendr.io is een data integratie platform, met connectors naar meer dan 300 cloud applicaties. Blendr.io heeft net een "seed" investeringsronde achter de rug. Ons huidige team telt 8 personen in Gent, en we werven momenteel bijkomende team leden aan. Heb je zin om tijdens jouw stage mee te bouwen aan een uniek SaaS platform en de sfeer op te snuiven van een startup ? Neem snel contact op of kom gerust langs voor een kennismaking.

• Burgerlijk Ingenieur - Computer Science Engineering
  • Burgerlijk Ingenieur - Communication and information Technology
  • Computer Science
  • IT