Blendr.io SaaS startup - machine learning introductie

Here you find the details for the internship named "Blendr.io SaaS startup - machine learning introductie" in the company Blendr.io.

Name: Blendr.io SaaS startup - machine learning introductie
Company: Blendr.io

Wil je deel uitmaken van een gedreven team in een tech startup, in het centrum van Gent ? Dan is deze stage voor jou !

Binnen deze stage zullen we onderzoek verrichten naar machine learning (deep learning), die toegepast kan worden binnen het Blendr.io platform om gebruikers te helpen bij het bouwen van workflows. Blendr.io is een integratie platform om workflows te bouwen, die data uitwisselen tussen verschillende cloud tools.

We willen binnen deze stage graag onderzoeken hoe we gebruikers kunnen helpen met een vorm van "auto complete" (of "auto suggest") binnen onze workflow editor. Hiervoor kunnen we alle workflows die al gebouwd zijn in het verleden gebruiken als training data, daarmee een machine learning model trainen, en dit model dan gebruiken in de workflow editor om te voorspellen welke volgende stappen zinvol zijn in de huidige workflow.

Er zijn verschillende libraries en platformen beschikbaar om machine learning te implementeren (Amazon Machine learning, Google Tensorflow, IBM Watson, Microsoft Azure etc.) en er zijn meerdere algoritmen die we potentieel kunnen gebruiken. We zullen de verschillende mogelijkheden in kaart brengen, en met één gekozen technologie een POC (proof of concept) bouwen.

Voorkennis is niet vereist, enkel een goede basiskennis programmeren. We hebben zelf al onderzoek verricht dus we kunnen de student(en) begeleiden in het onderzoek, en ondersteunen bij het uitwerken van een POC implementatie.

Inhoud stage:
* Onderzoek naar de basis concepten van machine learning en deep learning (feature vectoren, training data etc.)
* In kaart brengen van de verschillende libraries/platformen en algoritmen
* Voorbereiden van de training data
* Implementeren van een POC (proof of concept)
* Testen
* Documenteren van de resultaten

Over Blendr.io (https://www.blendr.io/) : Blendr.io is een snel groeiende technology startup, met kantoren in het centrum van Gent. Blendr.io is een data integratie platform, met connectors naar meer dan 300 cloud applicaties. Blendr.io heeft net een "seed" investeringsronde achter de rug. Ons huidige team telt 8 personen in Gent, en we werven momenteel bijkomende team leden aan. Heb je zin om tijdens jouw stage mee te bouwen aan een uniek SaaS platform en de sfeer op te snuiven van een startup ? Neem snel contact op of kom gerust langs voor een kennismaking.

• Burgerlijk Ingenieur - Computer Science Engineering
  • Burgerlijk Ingenieur - Communication and information Technology
  • Computer Science
  • IT