Machine learning for enterprise search

Here you find the details for the internship named "Machine learning for enterprise search" in the company Ordina Belgium.

Name: Machine learning for enterprise search
Company: Ordina Belgium

Business Unit: NCore
Title: Machine Learning for enterprise search
Technologieën: Elasticsearch, NEST (Elasticsearch .NET client), ML.NET of andere Machine Learning technologieën

De laatste jaren is Big Data big business geworden. Bedrijven uit verschillende sectoren beginnen
meer en meer te beseffen dat door digitalisering hun concurrentieel voordeel te vinden is in de data die ze hebben verzameld.
Een van de uitdagingen in dit verhaal is het doorzoekbaar maken van deze data: hoe helpen we de
gebruiker snel en intuïtief de juiste data vinden?

Met Elasticsearch kan dit bekomen worden door slim te indexeren, de juiste search operaties te
combineren en obv gebruikersinput de meest relevante resultaten bovenaan te krijgen (scoring).
In deze stageopdracht willen we onderzoeken in welke mate deze laatste stap (scoring) kan verbeterd worden door gebruik te maken van Machine Learning.

Zo zal er op zoek gegaan moeten worden naar het juiste algoritme en zal er een dataset moeten samengesteld worden om het algoritme te trainen en af te toetsen.
Het innovatieve karakter van deze stageopdracht staat garant voor een interessante masterproef.
Nu Machine Learning stilaan toegankelijker gemaakt wordt, kunnen de stagiairs zich begeven op het
terrein dat voor kort voorbehouden was aan de Googles en Microsoften van deze wereld.

Stageplaats:
Ottergemsesteenweg Zuid 808, 9000 Gent

Wat we bieden

• Je leert veel bij (daar gaat het toch om, toch?)
• Je maakt deel van een team van betrokken collega’s
• Je krijgt de kans om deel te nemen aan echte projecten
• Je kan deelnemen aan workshops, trainingen en evenementen
• Je bevindt je in een hightech omgeving met focus op kennis en innovatie, een open no nonsense