STAGE – INGENIEUR BOUWKUNDE – 2023-2024

Here you find the details for the internship named "STAGE – INGENIEUR BOUWKUNDE – 2023-2024" in the company MENARD.

Name: STAGE – INGENIEUR BOUWKUNDE – 2023-2024
Company: MENARD

Kantoor MENARD Nord et Belgique biedt een stageaanbod aan voor een student ingenieur bouwkunde.
Ons kantoor is in Hallennes-lez-Haubourdin naast Rijsel bevestigd. We zijn actief in Noord van Frankrijk maar ook in België.
Menard France ontwikkelt funderingsoplossingen op basis van grondverbeterings- en versterkingstechnologieën (Controlled Modulus Columns, Grindkernen, Vertical drains, dynamisch verdichting, vibrocompaction, Bi-Modulus Columns, enz.) voor verschillende soorten constructies (woningbouw en appartementen, industriële, commerciële en logistieke gebouwen, maar ook weg-, lucht- en spoor-, maritieme, hydraulische of zelfs energie-infrastructuren) : www.menard-group.com & www.menardfrance.fr.

Als onderdeel van zijn stage zal de student-ingenieur moeten werken aan alle verschillende aspecten van een werf :

- Technische deel (Studieingenieur) :
o Dimensionering
o Opstellen van rekennota’s
o Opvolging van technische goedkeuringen

- Uitvoeringsdeel (Werfingenieur)
o Administratieve voorbereiding
o Technische voorbereiding
o Werfopvolging
o Opvolging van klant
o Teammanagement
o Financiële opvolging