Delta FAQ

Hier vind je de meest gestelde administratieve vragen in verband met reservaties en accounts.

Delta is een studentencafé voor en door studenten dat volledig draait op vrijwilligerswerk. Op die manier kunnen wij elke student in Gent en omstreken voorzien van consumpties aan studentvriendelijke prijzen, want het leven is al duur genoeg.
Een Delta account is enkel nuttig wanneer je een van onze zalen wil reserveren voor een evenement zoals bijvoorbeeld een cantus of feest.
In principe is het de bedoeling dat elke studentenkring of -club slechts één account heeft. Dit kan bijvoorbeeld onder “feest@*kring*.be”. Dit account wordt dan doorgaans jaarlijks overgedragen van verantwoordelijke aan opvolger.
Ga naar https://vtk.ugent.be/delta/login/ en registreer.
Je zal zien dat er staat dat jouw partij (overkoepelende term voor kring, club, organisatie...) nog niet actief is, enkel wanneer je actief bent zal je reservaties kunnen plaatsen. Dit doe je door de juiste gegevens in te vullen en de contracten te ondertekenen voor elke zaal. Vergeet ook niet op 'update' te drukken onderaan de pagina! Wij controleren of alles in orde is en brengen je via mail op de hoogte wanneer jouw partij is goedgekeurd.
Contacteer hiervoor jouw voorgangers voor de login gegevens. Vaak zien we dat mensen hun privé e-mailadres gebruiken, dit pas je dan best aan binnen ”beheer account” op de site.
Ga naar https://vtk.ugent.be/delta/reserveren/ en klik op het NUMMER van de dag naar keuze. Geef aan welke zaal je wil reserveren en of het om een publiek of privé evenement gaat. Wanneer de reservatie door ons goedgekeurd is brengen we je via mail op de hoogte.
Ja, om bijvoorbeeld een reservatie in de lounge te plaatsen zul je ook de contracten van het café en de cantuszaal correct moeten tekenen en uploaden. Wees je ervan bewust dat deze contracten jaarlijks opnieuw moeten getekend worden.
In principe is dit gratis, ervan uitgaande dat er genoeg aangekocht wordt. Meer info vind je terug in de contracten. Zie ook de vraag “Organiseer ik mijn cantus in de cantuszaal of in de lounge?”. De betaling gebeurt bij voorkeur de avond zelf cash of via bancontact.
Jouw partij is niet actief, zie hiervoor de vraag “Hoe maak ik een account aan?”.
Voor kleinere groepen (< 60 personen) organiseer je dit best in de lounge. De huurkost valt immers weg bij een kleinere drankafname, zie hiervoor de contracten.
Alle communicatie (gaande van nieuwe contracten tot aankondiging openen reservaties) verloopt via het e-mailadres waarmee geregistreerd werd. Aangezien deze info cruciaal is kan je je hier niet voor uitschrijven. Wijzig best jouw privé e-mailadres naar een e-mailadres van jouw kring onder https://vtk.ugent.be/delta/manage_account/.
Een account op www.vtk.ugent.be kan je (na goedkeuring) ook toegang verschaffen tot www.vtk.ugent.be/delta. Dit is echter een persoonlijk account en kan niet gebruikt worden om reservaties te maken. Dit account gebruik je indien je zelf eens een shiftje wil doen, zie hiervoor de vraag “Ik wil zelf eens mee shiften, hoe doe ik dit?”.
Maak een account op www.vtk.ugent.be, hiermee kun je in eerste instantie op de VTK site inschrijven voor verschillende activiteiten. Wanneer je bij ons eens achter de bar wil staan kan je dit laten weten via delta@vtk.ugent.be, wij brengen het nodige in orde en informeren je verder via mail. Je hoeft dus geen account aan te maken op www.vtk.ugent.be/delta.
Wij werken volledig op basis van vrijwilligers dus je ontvangt, op een paar deltabonnen na, geen vergoeding.